Boekenweek 2024 | Bij ons in de familie

Gepubliceerd op: 14 februari 2024 15:58

In maart 2024 ontdek je het thema ‘Bij ons in de familie’ tijdens de Boekenweek. Boeken staan bol van de familieverhalen. Onderzoek jouw verhaal bij één van de activiteiten bij een bibliotheek bij jou in de buurt, want we organiseren deze samen met de Bibliotheken De Tweede Verdieping en Het Groene Hart.

Bekijk onze themapagina vol boekentips

Interview met Tommy Wieringa

Tommy Wieringa is te gast in Nieuwegein. Hij zal vertellen over zijn roman Nirwana, een wervelend epos over een familie die generatie na generatie de verovering van de aarde najaagt. Gina van den Berg gaat in gesprek met hem over deze roman, de familie als inspiratiebron en hoe voor hem het schrijverschap en het vaderschap samengaan.

Interview met Tineke Bennema en de familie Van van de Vijver

Tineke Bennema en de familie Van van de Vijver vertellen over de totstandkoming van het boek Albertus Van van de Vijver Slaafgemaakt en bevrijd en hun familiegeschiedenis. In Nieuwegein.

Stamboomonderzoek

Ken jij je familiegeschiedenis? Misschien is die wel spannender dan je denkt. Wil jij graag stamboomonderzoek doen, uitzoeken wie je voorouders waren, maar weet je niet waar te beginnen? Tijdens een lezing word je meegenomenin de eerste stappen van het stamboomonderzoek. In Woerden zijn er twee bijeenkomsten, een introductiebijeenkomst en een week later een bijeenkomst met meer verdieping. In Nieuwegein, Woerden, Houten en Leerdam.

Workshop familiewapen tekenen

Heb je altijd al een eigen familiewapen willen hebben? Onder begeleiding van tekendocent Elvira Schenk ontwerp je je eigen familiewapen. Zij legt uit aan welke regels het wapen moet voldoen, welke symboliek kleuren hebben en geeft tips en tricks, waardoor je tot je eigen unieke wapen komt.
In Montfoort, IJsselstein en Nieuwegein.

Workshop levensverhaal schrijven

Jouw levensverhaal verdient het om gedeeld en bewaard te worden. Deze workshop van Francis Doesburg helpt je op weg, door creatieve schrijfoefeningen en praktische tips. Met veel inspirerende voorbeelden van levensboeken kun je thuis verder aan de slag!
In Montfoort, IJsselstein en Nieuwegein.

Digitalisering foto's

Wat doe je met je mapjes vol familiefoto's en negatieven? Je kunt ze digitaliseren. Kun je daar wel wat ondersteuning bij gebruiken? Digi-vrijwilliger en foto-expert Bart Honhoff staat tijdens het digi-spreekuur klaar voor je vragen en om je verder te helpen.
In Vianen en Nieuwegein.