Literaire avond met Tommy Wieringa

Vrijdag 15 november 2024, van 19:30 tot 22:00 | de Bibliotheek IJsselstein

Kosten: €7,50 voor leden, €12,50 voor niet-leden

De klassieker Joe Speedboot is dit jaar het cadeauboek dat inwoners van onze gemeenten tijdens Heel Nederland Leest kunnen ophalen (zolang de voorraad strekt). Tommy Wieringa is de hele maand op tournee langs bibliotheken en brengt op 15 november een bezoek aan IJsselstein om te vertellen over het boek.

Hoe ziet de avond eruit?

Deze avond wordt auteur Tommy Wieringa geïnterviewd. Waar haalde hij de inspiratie voor dit verhaal vandaan? Hoe verliep het schrijven? Wat betekende het succes van dit boek voor zijn verdere carrière? En nog veel meer. Natuurlijk beantwoordt hij ook vragen uit de zaal en zal hij de speciale Heel Nederland Leest-editie van zijn klassieker signeren voor wie dat wil.

Deze avond is in samenwerking met Readshop Logica uit IJsselstein. Readshop Logica is deze avond ook aanwezig met andere titels van Tommy Wieringa, zodat enthousiaste bezoekers meteen ook andere boeken kan kopen en laten signeren.

• 19.15 uur: Zaal open
  • 19.30 uur: Welkom en interview
  • 20.30 uur: Pauze
  • 20.45 uur: Vragen uit de zaal
  • 21.15 uur: Boekenverkoop en signeren
  • 22.00 uur: Einde avond

Er is plek voor maximaal 60 mensen. Haal daarom snel je kaartje via de knop hieronder. Voor leden kost een kaartje €7,50, voor niet-leden is dat € 12,50.

Koop je kaartje

Over Tommy Wieringa

Tommy Wieringa schreef drie romans alvorens hij in 2005 doorbrak bij het grote publiek met Joe Speedboot (F. Bordewijkprijs, 2006). Zijn reisverhalen werden gebundeld in Ik was nooit in Isfahaan (2006). Essays en beschouwingen verschenen in onder meer de Volkskrant, Vrij Nederland en NRC Handelsblad. Verder had Wieringa een vaste column in De Pers en in Hollands Diep. Het werk van Tommy Wieringa wordt wereldwijd vertaald, onder meer in het Hebreeuws, Koreaans, Frans, Duits en Engels. Caesarion (2009) kwam op de shortlist van de prestigieuze International IMPAC Dublin Literary Award 2013 en werd in de buitenlandse pers geprezen.

Lees meer over Tommy Wieringa