Zomerlezen met Bip in IJsselstein

Woensdag 31 juli 2024, van 15:00 tot 16:00 | Speeltuin Kloosterplantsoen in IJsselstein

Kosten: Gratis

Elke woensdag in de vakantie kun je komen luisteren naar verhalen en iets leuks doen. Voor kinderen van 2 tot en met 7 jaar.

Zomerlezen met Bip

Ook deze zomervakantie gaan we weer lezen en voorlezen met Bip.

Elke woensdag in de vakantie lezen we voor in de Bibliotheek. Samen met Bip, ons leesmonster, hebben we de leukste boeken uitgezocht. En elke woensdag is er iets extra's te doen en beleven.

Heb je een Bip-boekje? Neem het mee, je krijgt een stempel!

Ontdek meer over Bip het leesmonster

• woensdag 17 juli 10.30 - 11:30 uur:
    Voorlezen uit 'De gele ballon'. Hierna is er een leuke activiteit.

• woensdag 24 juli 10.30 - 11.30 uur:
    Voorlezen uit 'Fiet wil rennen'. Hierna is er een leuke activiteit.

• woensdag 31 juli 15.00 - 16.00 uur (in Speeltuin Kloosterplantsoen)
    Voorlezen uit 'Maar eerst ving ik een monster'. Hierna is er een leuke activiteit.

• woensdag 7 augustus 10.30 - 11.30 uur:
    Voorlezen uit 'Stt, de tijger slaapt' Hierna is er een leuke activiteit.

• woensdag 14 augustus 10.30 - 11.30 uur:
    Voorlezen uit 'Prinses Arabella'. Hierna is er een leuke activiteit.

• woensdag 21 augustus 10.30 - 11.30 uur:
    Voorlezen uit 'Het boze boek'. Hierna is er een leuke activiteit.

Kom je ook?

Meedoen is gratis en aanmelden is niet nodig.

Om thuis nog eens samen te lezen

• Charlotte Dematons De gele ballon

Kun je de gele ballon vinden boven de stad, in de bergen en boven de woestijn? En zie je ook de vliegende fakir, de boef en het blauwe autootje? Groot tekstloos prentenboek met zeer gedetailleerde, kleurrijke illustraties van allerlei culturen en tradities in landschappen van bovenaf gezien. Vanaf ca. 4 jaar.

Nederlands | 28 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2018

• Bibi Dumon Tak Fiet wil rennen

Struisvogel Fiet is dol op rennen. Hij laat zich zelfs niet tegenhouden door de wind. Prentenboek in oblong met kleurenillustraties. Vanaf ca. 4 jaar.

Nederlands | 26 pagina's | Em. Querido's Uitgeverij, Amsterdam | 2023

• Tjibbe Veldkamp Maar eerst ving ik een monster

Een jongetje (jij-persoon) moet gaan slapen maar verzint steeds meer monsters die hij nog moet vangen. En daarna moet hij de soldaten vangen die de monsters komen halen. De verteller probeert het verhaal steeds af te ronden, maar dat valt niet mee met zo’n slimme hoofdpersoon! Groot prentenboek met grappige, dynamische kleurenillustraties. Vanaf ca. 4 jaar.

Nederlands | 28 pagina's | Lemniscaat, Rotterdam | 2019

• Britta Teckentrup Ssst! De tijger slaapt

De tijger ligt te slapen. Kikker, Vos en de andere dieren willen er langs, maar ze willen de tijger niet wakker maken. Ze hebben veel ballonnen bij zich. Misschien dat het daarmee lukt? Prentenboek met grappige, kleurrijke illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.

Nederlands | 24 pagina's | Gottmer, Haarlem | 2016

• Mylo Freeman Prinses Arabella maakt kleuren

Het donkergekleurde prinsesje Arabella wil haar saaie kamer in het paleis opvrolijken en laat de lakeien verfpotten brengen. Maar die kleuren wil ze niet, dus gaat Arabella zelf kleuren mengen. Prentenboek met paginagrote uitbundige kleurenillustraties. Vanaf ca. 4 jaar.

Fictie | Sprookjes

Nederlands | 26 pagina's | De Eenhoorn, Wielsbeke | 2021

Gedrukt boek

• Cédric Ramadier Het boze boek!

Dit boek is rood van woede. Als een muisje hem vragen stelt, verdwijnt de boosheid langzaam. Hardkartonnen prentenboek met eenvoudige kleurenillustraties en tips over hoe om te gaan met boosheid. Vanaf ca. 2 jaar.

Nederlands | 20 pagina's | De Eenhoorn, Wielsbeke | 2018

Gedrukt boek

Voorlezen maakt van kleintjes grote lezers

Kijk op onze pagina Voorlezen