Uitbreiding spreekuren Informatiepunt Digitale Overheid

Gepubliceerd op: 28 augustus 2024 14:09

Vanaf 1 september 2024 worden extra spreekuren van het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) verzorgd in de Bibliotheekvestigingen Houten-Centrum en IJsselstein.

Bij het IDO-spreekuur kunnen inwoners terecht voor hulp bij vragen over de (digitale) overheid. Medewerkers van de Bibliotheek helpen hen graag verder met o.a. DigiD, toeslagen en het verlengen van een rijbewijs. Het spreekuur is gratis en een afspraak maken is niet nodig. Ook hoeven inwoners geen lid te zijn van de Bibliotheek. De IDO-medewerker helpt om de juiste informatie te vinden op sites van de overheid. Voor hulp bij meer persoonlijke zaken kunnen inwoners doorverwezen worden.

Spreekuren in Houten

Aanvullend op het bestaande spreekuur op dinsdagmiddag van 13.30 tot 15.30 uur, zal het extra spreekuur gaan plaatsvinden op donderdagochtend van 10.00 tot 12.00 uur.

Spreekuren in IJsselstein

Aanvullend op het bestaande spreekuur op vrijdagochtend van 10.00 tot 12.00 uur, zal het extra spreekuur gaan plaatsvinden op dinsdag van 17.30 tot 19.30 uur. Dit spreekuur is extra fijn voor inwoners die overdag niet kunnen, bijvoorbeeld vanwege werk.

In de Bibliotheek van IJsselstein vindt ook het spreekuur ‘Financiën op orde’ van Stichting Pulse plaats, op dinsdag van 13.30
tot 16.00 uur en op donderdag van 09.30 tot 12.30 uur.

Meer informatie over het IDO